Jak dobrze kierować firmą?

Jak dobrze kierować firmą?

Większość młodych przedsiębiorców na początku istnienia swojej firmy wszystko robi samodzielnie. Jest wykonawcą, księgowym, kadrową, złotą rączką. Taki stan na początku jest normalny, ale nie może trwać zbyt długo, jeżeli firma się rozwija.

W dobrze prosperującej firmie liczba obowiązków ciągle rośnie, bo rośnie liczba zleceń i klientów. I tak ma być. Ważne, aby nie przegapić tego momentu i w porę rozbudować zespół. Przychodzi taki moment, że właściciel przestaje robić wszystko sam, a zaczyna zarządzać.

Szkolenia dla personelu

Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach odpowiadających ich kwalifikacjom doskonale powinni sobie radzić. Jednak jeśli firma się rozwija, razem z nią powinni rozwijać się jej pracownicy. Szczególnie jeśli część z nich przechodzi na wyższe stanowiska, na których będą zarządzać przydzielonymi działami, dobrze byłoby ich doszkolić. Dla takich osób najbardziej odpowiednie będą szkolenia dla menedżerów. Reszta pracowników również powinna się szkolić na kursach, które będą poprawiać jakość ich pracy. Szkolenia dla menedżerów uczą nie tylko zarządzania firmą, ale także komunikacji interpersonalnej i planowania strategii rozwoju firmy i ich pracowników.

Benefity pracownicze

Mile widzianym dodatkiem do wynagrodzenia są wszelkiego rodzaju benefity pracownicze. Mogą być to karty wstępu do klubu fitness, na basen, bilety do kina. Tego typu dodatki ucieszą szczególnie młode osoby rozpoczynające pracę. Pracownicy z większym stażem cenią sobie dodatkową opiekę zdrowotną, dodatkowe ubezpieczenie na życie, zapewnienie posiłków w pracy, czy dodatki do wakacji tzw. wczasy pod gruszą. W wielu firmach benefity są narzucane przez pracodawcę, jednak już sporo firm pyta o zdanie samych obdarowywanych. Dobrym pomysłem jest, jeśli pracownik z listy benefitów może wybrać sobie kilka. W ten sposób można mieć pewność, że one rzeczywiście mu się przydadzą i będzie zadowolony. Ta swoboda przy wyborze benefitów świadczy o dużym zaufaniu firmy dla pracownika. Wszelkiego rodzaju kursy np. szkolenia dla menadżerów nie są postrzegane przez pracowników jako benefity.